Er bestaan meerdere podcasts over Microsoft 365. Deze hebben meestal een technische achtergrond waarbij tijdens de podcast de mogelijkheden en nieuwe functionaliteiten worden besproken. Maar nooit of zelden komt het gebruik van Microsoft 365 in de dagelijkse praktijk ter sprake.
Dit was de aanleiding om de podcast “Microsoft 365 in Volle Vaart” te beginnen. In deze podcast bespreken Robert Wetting en Ronald Groeneweg de verhalen uit de praktijk. We hebben het vooral hebben over het dagelijks gebruik van Microsoft 365. Over hoe je als organisatie grip houdt op je informatie. En als mens overzicht houdt op je werk. En natuurlijk veel gebabbel eromheen.
Als we het echt over techniek willen hebben, nodigen we een gast uit.
Robert Wetting en Ronald Groeneweg nemen je mee in hun dagelijkse ervaringen met Microsoft 365 bij allerlei organisaties. We bespreken het gebruik van de producten. En ook de uitdagingen die de wonderlijke wereld van Microsoft je biedt. Daarbij is het goed te weten: wij zijn liefhebbers van Microsoft. Ook al werkt de helft van ons op een Apple. En als liefhebbers zijn we eerlijk over onze liefde.
In onze podcasts spreken we iedere keer over een onderwerp dat herkenbaar zou moeten zijn voor mensen en organisaties die dagelijks gebruik maken van Microsoft 365. En we zijn eerlijk want het invoeren van nieuwe techniek, nieuwe denkwijzen en nieuwe werkwijzen verloopt meestal niet zonder slag of stoot. Veranderen gaat in kleine stapjes.
Benieuwd naar onze praktijkervaringen? Luister dan onze podcast Microsoft 365 in Volle Vaart. Je treft de afleveringen hieronder aan:
Dit is Microsoft 365 in Volle Vaart. In deze podcast bespreken wij, Robert Wetting en Ronald Groeneweg de verhalen uit de praktijk. We gaan het vooral hebben over het dagelijks gebruik van Microsoft 365. Over hoe je als organisatie grip houdt op je informatie. En als mens overzicht houdt op je werk.
In deze aflevering bespreken Robert en Ronald een aantal niet-technische valkuilen die je Microsoft 365 implementatie zullen laten mislukken. We bespreken in dit tweede deel onze vijf meest voorkomende situaties die erin kunnen resulteren dat je op enig moment vast loopt tijdens je implementatie.
In deze aflevering spreken we o.a. over:
- Geen executive sponsor waardoor het onduidelijk is voor de medewerkers in de organisatie waarom een verandering wordt doorgevoerd.
- DIV gijzelt de invoering van samenwerkingsfunctionaliteit waardoor er geen uitrol mogelijk is terwijl de business graag aan de slag wil.
- ICT kaapt de tenant en zet alles zo dicht dat het nog geen toegevoegde waarde heeft voor de medewerkers.
- Geen beheer en sturing op het gebruik van Teams waardoor het een zooitje wordt en medewerkers door de bomen het bos niet meer zien.
- Wel een licentie aangeschaft maar geen enkele visie op het inzetten van het product.
In deel 1 over dit onderwerp bespreken we vijf andere veel voorkomende oorzaken die leiden tot problemen tijdens je implementatie.